20 września polski odział Awin zorganizował spotkanie współpracujących z siecią reklamodawców i wydawców. Podczas pierwszej edycji Awin Day eksperci i zaproszeni goście rozmawiali na temat wyzwań i trendów w afiliacji, poruszając przy tym istotne kwestie związane z reklamą marek w sieci. Patronat nad wydarzeniem objęła Izba Gospodarki Elektronicznej.
Spotkanie w Domu Handlowym Vitkac zgromadziło kilkadziesiąt osób, głównie spośród reklamodawców współpracujących z siecią. Poza polskim zespołem Awin, z uczestnikami spotkali się przedstawiciele centrali Mihaela Draghici, Product Manager i Chris Loonan, Head of Product.
Takie spotkania to idealna okazja do wymiany doświadczeń i spotkania obu stron, które na co dzień współpracują na rzecz promowania marek. Dla nas była to też okazja, aby poczynić pewne podsumowania. Ostatnie miesiące obfitowały w wiele ważnych wydarzeń w strukturach firmy. Głównym było oczywiście połączenie zanox i Affiliate Window, i powstanie marki Awin. Ściśle związane z tym było uruchomienie nowej, globalnej platformy – komentuje Mihaela Draghici, Product Manager Awin.
Mihaela Draghici i Chris Loonan opowiedzieli zgromadzonym o tegorocznym rebrandingu i idei jaka przyświecała zmianie, a także przybliżyli właściwości nowej platformy. W ramach swojego wystąpienia wyjaśnili jak wykorzystać jej funkcjonalności, by stworzyć efektywne globalne partnerstwo w sieci afiliacyjnej. Poruszyli m.in. temat śledzenia całego procesu zakupowego w obrębie różnych urządzeń, a więc opcji Cross-device tracking oraz narzędzia Assists, pozwalającego na mierzenie wpływu wszystkich wydawców i wynagradzanie także tych partycypujących w sprzedaży. Asysty były zagadnieniem, do którego powracano także w dalszej części, np. w panelu dyskusyjnym.
Dla gości przygotowano także wystąpienia tematyczne. Ekspert Google Analytics, Maciej Lewiński, przybliżył tematykę związaną z analizą danych wykorzystaniem właśnie tego narzędzia, wskazując przy tym na co zwracać uwagę, aby dobrze żyć z konwersją. Słuchacze mogli liczyć na wiele praktycznych wskazówek dotyczących poprawnego korzystania z Google Analytics i najczęściej popełnianych błędów podczas konfigurowania konta.
Kolejnym z tematów ujętych w agendzie spotkania był budzący liczne kontrowersje Adblock. Maciej Sawa, Chief Commercial Officer OnAudience.com i Cloud Technologies S.A przedstawił case study z kampanii prowadzonej właśnie do AdBlockersów, wyjaśniając jak można skutecznie trafić do użytkowników blokujących reklamy, dzięki autorskiemu rozwiązaniu UnBlock.
Awin Day to także dyskusje w gronie ekspertów. Podczas tegorocznego wydarzenia tematem panelu były nowe trendy i wyzwania afiliacji, a więc zagadnienia istotne dla wszystkich osób współpracujących z sieciami partnerskimi, zarówno po stronie reklamodawców, jak i wydawców. Opiniami i uwagami w tym temacie dzielili się: Katarzyna Leboch, Specjalista Marketingu Internetowego Answear.com, Karol Tokarski, E-commerce Director Komputronik S.A., Maciej Sawa, Chief Commercial Office OnAudience Poland oraz Paweł Laskowski - Managing Director Ve Interactive Poland.
Całość poprowadziła, Patrycja Ścisłowska, Head of Business Development Awin. Wśród zagadnień jakie omówiono podczas panelu były przywoływane już wcześniej asysty sprzedaży i działania prospectingowe. Poruszono temat social media w promocji marek, wskazując na wciąż dominującą rolę Facebooka i nie w pełni uniwersalny charakter Instagrama. Ostatnim punktem panelu były zagrożenia i szanse jakie czekają afiliację w najbliższym czasie.
W Awin, tak jak wcześniej w zanox, bardzo cenimy sobie kontakt z naszymi partnerami. Spotkania z reklamodawcami i wydawcami to już nasza tradycja. Dotychczas organizowano Expert Day, a więc coroczne spotkania ekspertów obfitujące w debaty na temat ciekawych rozwiązań i panele dyskusyjne dotyczące rozwoju marketingu afiliacyjnego i najnowszych trendów. W zeszłym roku wydarzenie zostało sprofilowane i w całości poświęcone rozwojowi sprzedaży online w branży fashion i skierowane do blogerów, których rola w ramach decyzji zakupowych stale rośnie. Z Awin zaczynamy nowy rozdział i startujemy z cyklem Awin Day – komentuje Mateusz Łukianiuk, Dyrektor Zarządzający polskiego oddziału Awin. Mając doświadczenia z pierwszej edycji, możemy przystąpić do planowania kolejnej – dodaje.
Wydarzenie zakończyło wystąpienie przedstawicielki Izby Gospodarki Elektronicznej, Marty Obojskiej, która przybliżyła działalność Izby oraz przedstawiła najbliższe wydarzenia.
Link do strony artykułu: https://adserver.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/o-wyzwaniach-i-trendach-w-afiliacji-na-awin-day-2017